eetgewoonte

Gewichtsverlies gebeurt niet zomaar. Er bestaat geen ‘quick fix’ zoals sommige denken. Om gewicht te verliezen en het er af te houden, moet het een gewoonte worden. Je leefstijl moet aangepast worden.

Verander je eetgewoonten door hetzelfde te doen, iedere dag, voor een maand lang. Hoe kun je dit bereiken?  Hoe kun je jouw leven zo opstellen dat het natuurlijk wordt om gewicht te verliezen? Om die six pack eindelijk eens te zien, of je gezondheid een boost te geven, meer energie krijgen, zelfverzekerder worden en automatisch aantrekkelijker worden voor het andere geslacht.

De beste manier om dit te bereiken is om je eetgewoonten zo te veranderen dat het een routine wordt, dat je het doet zonder er over na te denken. Dit moet je nummer 1 prioriteit worden wil je gewicht verliezen en het er af houden.

Je wil gewoon wakker worden en eten op een manier dat je automatisch afvalt, het liefst zo makkelijk mogelijk en met de minste moeite.

Nu blijkt het dat we al iedere dag hetzelfde doen. We hebben al een routine. Onze dag bestaat een en al uit ‘gewoontes’. De truck zit hem in het uitzoeken wat je precies anders wil, in de plaats van wat je al doet en gewoon aangeleerd hebt.

Over het algemeen duurt het zo’n 30 dagen om een nieuwe gewoonte te creëren. Dat betekent dat als je jouw gewoontes wilt veranderen, moet je iedere dag hetzelfde doen, 30 dagen lang. Na zo’n 30 dagen wordt je een keer wakker en is het een automatische. Je wordt onbewust bekwaam. Je hoeft er niet meer bij na te denken om de gewoonte vast te houden.

 

Hoe creëer ik een nieuwe gewoonte

Op deze manier bereik je jouw doel. Het stappen plan om een nieuwe gewoonte te maken zodat je automatisch gewicht verliest om zo je six pack te zien, je gezondheid te verbeteren, je energie te verhogen en je zelfverzekerder te voelen.

Stap 1:
Kies een nieuwe gewoonte die je graag zou willen implementeren in je leven. Als voorbeeld: het stoppen van frisdrank consumeren en dit veranderen in het drinken van alleen water, thee of koffie.

Stap 2:
Zet een tijdstip iedere dag, idealiter het eerste ding wat je doet in de dag en stippel uit hoe je dag eruit gaat zien.

Visualiseer wat je gaat eten of welke oefening je gaat doen bijvoorbeeld en zet een tijdstip wanneer je dit gaat doen.

Stap 3:
Schrijf op wat je eet en hoeveel je denkt dat in voedsel zit. Tel ook het drinken mee. Als je niet zeker bent hoeveel er in iets zit qua kcal, zoek het dan op.

Doe dit 30 dagen lang en je zult precies weten wat je binnen krijgt op een dag aan voedingsstoffen.

Een goede applicatie hiervoor is MyFitnessPal. Hierin heb je letterlijk alle het eten wat je maar kunt bedenken met het precieze aantal kcal.

Stap 4:
Volg je routine iedere dag, 30 dagen lang en het zal een gewoonte worden. Voeg langzaam een nieuw ding eraan toe en zet je leven zo op dat het gemaakt is om te slagen in wat je doet.

 

Sammenvatting

Zoals je ziet is de gewoonte bepalend voor je succes. Als je geen gewoonte kunt creëren, zul je nooit die six pack te zien krijgen. Probeer daarom langzaam de nieuwe gewoonte te integreren door klein te beginnen. Door niet gelijk teveel te willen, garandeer je bijna jouw succes. Zolang je er maar iedere dag even aandacht aan besteedt, langzaam opbouwen door iets meer in te voegen. Voor je het weet ben je een succes machine en is een gespierd lichaam tweede natuur voor je.

Hopelijk heb je hier wat aan gehad en ga je direct stappen ondernemen.

 

 

KORTINGEN EN AANBIEDINGEN?
Doe mee met de 3450+ mensen die de nieuwste kortingen en beste aanbiedingen rechtstreeks ontvangen en koop je supplementen voortaan goedkoper in!
Wij haten spam. Uw email adres zal nooit verkocht of gedeeld worden met derde partijen.