Niet alleen zijn we grote eiwitshake fans, we zijn daarnaast enorme creatine fanaten! Monohydraat, Ethyl Ester, free acid.. Noem het maar, wij hebben het gehad! Binnen het team hebben we erg veel ervaring in het nemen van creatine supplementen. Dit is de reden dat we u graag helpen bij het maken van de beste keuze als het gaat om creatine kopen.

Met dat in gedachten is hier onze bodybuilder tot bodybuilder discussie over de beste creatine, gebaseerd op testresultaten en creatine feiten. We vertellen u daarnaast de details die u moet weten om het beste uit de creatine te halen.

Krijg dus alles hier – informatie en aanbevelingen. Geef ons nadien wat feedback onder dit artikel wat uw persoonlijke ervaringen zijn, of als u vragen heeft!

KORTINGEN EN AANBIEDINGEN?
Doe mee met de 3450+ mensen die de nieuwste kortingen en beste aanbiedingen rechtstreeks ontvangen en koop je supplementen voortaan goedkoper in!
Wij haten spam. Uw email adres zal nooit verkocht of gedeeld worden met derde partijen.

Informatie over de beste creatine supplementen, vormen en functies

1. Creatine Monohydraat

Simpelweg de beste prijs-kwaliteit verhouding. Perfect voor snellere spieropbouw.

2. CreaPure Body & Fitshop

Uitstekende pure creatine, zoals de naam zegt. Doet wat het belooft. 

Wanneer Creatine nemen – Creatine Gebruik

Zoals alle supplementen is er een optimale tijd om creatine te nemen. Hier zijn de meest voorkomende tijden dat atleten creatine nemen, evenals de voordelen en nadelen van deze tijden. We weten dat u waarschijnlijk de beste tijd wilt weten om creatine gebruiken. Dit hebben we voor u meegenomen bij ieder feit, gebaseerd op persoonlijke ervaring en feiten!

Creatine als Pre Workout

Het overgrote merendeel van de gewichtheffers en bodybuilders neemt creatine pre workout; dat is binnen 30 minuten vóór het gaan naar de sportschool. De theorie hierachter lijkt veel op het nemen van andere stimulansen; dat creatine onmiddellijk geabsorbeerd zal worden en direct je performance zal beïnvloeden.

Het is van belang om te weten dat dit niet een feit is. Ook de meest geavanceerde vormen van creatine zoals HC1, kost tijd om als eerste het duodenum te bereiken, ten tweede geabsorbeerd te worden in het bloed en ten derde binnendringen in de spiercellen om mee te doen aan de respiratie. Dus zelfs voor de snelst absorberende creatine vormen zal dit proces minimaal een uur duren voor een volledig effect, ondanks de toegenomen nutriënten opname van je lichaam tijdens het trainen.

Post Workout

De tweede meest populaire tijd om creatine te nemen onder de bodybuilders is post workout. We draaien er niet omheen: Post workout is de beste tijd om creatine te nemen gebaseerd op ons onderzoek en persoonlijke ervaring. Dit komt door de biologische factoren die plaatsvinden tijdens de post workout periode.

Ten eerste, creatine is meestal een uitgeputte bron na een workout. Ten tweede, je post workout maaltijd zal op natuurlijke wijze de insuline doen pieken en zorgen voor koolhydraten voor optimale creatine opname. Ten derde; gezien creatine zowel spiercellen verwijdt en werkt als energiebron, zal het de spiersynthese bevorderen door zowel het triggeren van groei en het stimuleren van het groeiproces.

Het enige waar je voor moet oppassen bij het nemen van creatine tijdens de post workout is de interactie met cafeïne (of als je dit nog in je systeem hebt). Voor degene die geen pre workout nemen hoeven zich hier niet druk om te maken.

Voor het maximale effect van creatine moet het vaak langs membranen komen als een gehydrateerde molecule (water). Daarom zoeken we tijdens de creatine opname de optimale omstandigheden om water te laten vloeien in je spiercellen (met koolhydraten om insuline te laten pieken). Dit is je typische post workout scenario en ook de reden waarom we beamen dat post workout de perfecte tijd is om creatine te gebruiken.

Echter, met het gebruik van ultra potente cafeïne bevattende pre workouts, kan dit problemen opleveren. Cafeine heeft een dehydraterend effect op het lichaam, wat betekend dat het tegenstrijdig werkt met het hydraterende proces van creatine (om in de spiercellen te komen). We verwachten natuurlijk niet dat u stopt met het nemen van pre workout. Als u als ons bent en houdt van pre workouts! Met mate natuurlijk…

Wat we daarvoor in ruil voorstellen is om de workout af te maken en u post workout vast te beginnen; maar dan de creatine nemen direct na je maaltijd, wanneer u de cafeine af voelt breken. Als het nog niet volledig verdwenen is kunt u nog even wachten en vervolgens de creatine nemen. Dat is ok omdat het even duurt voordat al dat voedsel je maag uit is.

De Beste tijd voor Creatine Gebruik

Zoals je al ziet is post workout de beste tijd om creatine te nemen. Echter, dit is niet voor iedereen mogelijk. Dus wat moet u doen als dit niet mogelijk is? Als u creatine niet direct na het trainen in kunt nemen; wanneer is dan uw volgende maaltijd? Zolang dit niet direct voor het slapen is, is het prima om creatine te nemen.

Als je in de avond sport dan hebben we nog steeds uw probleem niet opgelost. Voor u zal ontbijt of lunch het gouden uur zijn. Zorg er gewoon voor dat u een goede maaltijd neemt en genoeg water drinkt.

Daarnaast kan uw ochtendkoffie de creatine opname verpesten; dus neem het tijdens de lunch als dit beter is (zolang het maar aan de koolhydraten en water regeling voldoet).

Creatine in Pre Workout Supplementen – Waarom?

Bijna ieder pre workout supplement bevat creatine, met de uitzondering van creatine vrije pre workouts natuurlijk. De functies van creatine tijdens je pre workout is vaak maar lichtelijk opmerkbaar of pas functioneel aan het einde van de workout (als de creatine je spiercellen bereikt).

Terwijl over het algemeen is de creatine in je pre workout supplement ineffectief is en waarschijnlijk je aan het “bufferen” voor de volgende sportschool sessie. Daarnaast bevatten pre workouts vaak minder dan 2000mg (2 gram) creatine maximaal. Dit is niet een effectieve klinische dosering.

Verschillende vormen Creatine

Naast de verschillende merken zijn er veel vormen van creatine op de markt. Deze verschillen zijn niet een daadwerkelijk verschil van creatine zelf, eerder een verschil in het transport van de creatine.

Vergelijk de transport methoden met auto’s, vliegtuigen of bussen. Afhankelijk van je eigen unieke genetische compositie zullen bepaalde vormen creatine je spiercellen effectiever bereiken. Hier is een kort overzicht van deze verschillende vormen of ‘transport methoden’ van creatine. Vaak moet je ze zelf proberen om te bepalen welke het meest effectief is voor u.

Naast het nemen van creatine monohydraat zijn er anderen met deze naam. Deze specificeren de moleculen die creatine vast doet binden om het makkelijk de cellen te laten bereiken.

Multi creatine formules: Er zijn verschillende multi-creatine formules beschikbaar voor creatine supplementatie. Het voordeel hiervan zijn meerdere wijze van aflevering die een volledig spectrum van creatine leveren. Bovendien is het gebruik van meerdere vormen een ‘timingseffect’, waarbij verschillende vormen van creatine pas op bepaalde drempelwaarden worden geactiveerd.

De beste creatine vorm: De beste creatine vorm is nog steeds creatine monohydraat. Er is simpelweg zoveel onderzoek naar gedaan, het is onvermijdelijk. Van de creatine monohydraat is Creapure de gepatenteerde creatine monohydraat van een erg hoge kwaliteit. Wanneer u kijkt naar een creatine supplement, zorg ervoor dat het Creapure is als u voor de monohydraat versie gaat.

KORTINGEN EN AANBIEDINGEN?
Doe mee met de 3450+ mensen die de nieuwste kortingen en beste aanbiedingen rechtstreeks ontvangen en koop je supplementen voortaan goedkoper in!
Wij haten spam. Uw email adres zal nooit verkocht of gedeeld worden met derde partijen.